Sågverk

Ni som känner mig vet om att jag in i det sista försöker undvika mediciner. Vi får i oss tillräckligt med kemikalier i alla fall. Så jag håller mig oftast till huskurer och homeopatmedel. Nu har Eddie haft feber (39-40 grader) i ca 3 dagar. Vi/han klarade det bra utan alvedon eller liknande men vi har bl a sett till att hålla de värsta topparna lugna med ättikstrumpor. (Man blandar en msk äppelcidervinäger i en liter vatten. Blöter två handdukar och vrider ur. Lägger dom runt vader och fötter och sedan på med ett par strumpor, byt omslag var 30nde minut om febern inte ger med sig lite). Han har varit lite hängig och sämre på att äte men annars glad. Nu när febern är borta så slog snoret till, och det med råge. Rinner hela dagarna och täppa. Härom natten var han så täppt att han lät som ett helt sågverk (med andningspauser) så nu tyckte jag att det var dags att köra på med lite nässpray i alla fall. Nu låter han som ett lite mindre sågverk och han kan andas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0