Löksirap

Så här i förkylningstider (i alla fall vi med barn på dagis) så tänkte jag att jag kunde "spread the word" om en huskur. Det är ett recept som vi fått från min svärmor Judith i Schweiz. Naturlig antibiotika!!

Löksirap

Hacka en gul lök.
Ner i en djuptallrik.
Blanda ner ca en 1/2dl socker (det ska se ut som att lökbitarna är panerade i socker).
Plastfolie över tallriken och ställ in den i kylen.
Efter ett tag (30-60 min) har det bildats löksirap i skålen.
Skopa upp sirapen med sked och in i munnen! Yummy!

Du kan även fylla på med lite mer socker så blir det fler doser.
Gör en ny laddning efter 24 h.


Sirapen smakar mest sött så det är inte så äckligt som det låter. Går även hem hos småbarn. Om Eddie inte velat ta den med sked så har vi blandat några skedar i hans vatten istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0