Symaskinsbrottning

Jag är inte riktigt kompis med min symaskin. Därför har en del projekt bara blivit liggande. När man virkar och stickar kan man ju i alla fall bara skylla på sig själv om det blir fel. Då får man slå på hjärnkontoret och programmera om tills det blir rätt. Med min symaskin hänger det inte på programmeringen i alla fall. Den är för oavancerad för sånt. Här handlar det mer om att den kärvar, gör slappa stygn och fina små ormbon på undersidan av tyget. Kul -not!

Under helgen har jag brottats en del med maskinen och fått till 3 st kreationer. Man ska kanske inte syna dom i sömmarna om man säger så men jag är rätt nöjd.

 
Muddjeans av gamla jeans.


 
Haklapp i vaxduk efter Monicas mönster. Fick även dit en spillficka.
Denna kommer att placeras på dagis så kanske han har liiiiite renare kläder framöver.



Ett par svarta (hmm på bilden ser dom grå ut) manchesterjeans inköpta på Myrorna fick muddar.
Förbättrar användandet och livslängden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har de inga haklappar på dagis??



Vad duktig du är. Blev ju jättefint! Önskar att jag hade ro till sånt där hihi

2010-08-16 @ 17:40:26
URL: http://famnordlund.wordpress.com
Postat av: Mari

Smart med muddarna! =)

När det gäller symaskinen så skulle jag tro att det är för lös trådspänning på undertråden. Trådspänningen justeras genom att skruva på en liten skruv som finns på hållaren till undertråden...åtminstone på pfaffs maskiner, men skulle tro att det fungerar likadant på en del andra maskiner också... kan ju vara värt ett försök i allafall så kanske du producerar ännu mer fina alster sen...=)

2010-08-16 @ 18:17:12
URL: http://maribergman.blogspot.com
Postat av: EmmaK

Tack hörni. ja det tar ju sin lilla tid för mig som inte är något proffs. Trial and error.



skruvade lite på den tidigare men kanske måste dra åt den lite till. ska prova.

2010-08-16 @ 21:57:59
URL: http://ovetenskapat.blogg.se/
Postat av: EmmaK

jo, dom har ju haklappar men bara sådana där vanliga korta i plast. så tröjor och byxor blir rätt så grisiga. här hemma har han nästan alltid en sån lång (vaxduk eller frotté)under den vanliga. blir oftast inget eller bara lite på sidan i midjan om han varit där med händerna.

2010-08-16 @ 22:01:04
URL: http://ovetenskapat.blogg.se/
Postat av: Katja

åh vad duktig du är! borde sätta igång och sy lite jag med.. gjorde det mer när vi bara hade astrid men nu kommer jag inte riktigt igång

2010-08-22 @ 11:08:59
URL: http://giftassugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0