Tårögd

Ni som känner mig vet redan om att jag (vi) valt att inte vaccinera Eddie. Vi ville framförallt att hans lilla immunförsvar och känsliga hjärna skulle få vara ifred. Utan att gå in på några detaljer så kan ni ju bara tänka er vilken otrolig belastning sprutorna är för en liten bebis. Ju mer jag lär mig om vaccinationer desto mer upprörd blir jag. Baksidorna av ingredienserna och i många fall att det visar sig att vi kan få sjukdomarna I ALLA FALL  fastän vi är vaccinerade.

Sedan är jag ju väldigt intresserad av alternativ medicin. Vi har alltid homeopatmedel hemma. I Schweiz (och övriga europa) är det det väldigt utbrett och accepterat. T ex så har vi ett "kit" för barn. I det finns preparat för ca 15 olika åkommor (influensa, feber, diarreer, sömnproblem, slemhosta, om barnet har slagit sig mm mm). Eddie har aldrig fått något febernedsättande (tex alvedon) och förhoppningsvis behöver vi aldrig heller ge honom det.

Nu har jag hittat en jättefin hemsida för en förening som bl a engagerar sig i att barn under 8 år ska kunna få allternativmedicinska behandlingar. Jag blev alldeles tårögd när jag läste artikeln om den svenska osteopaten som åker till Tyskland för att få behandla barn. Framförallt spädbarn och nyfödda!!!!!!!! Vilka fantastiska resultat!!
LÄS DEN!!!!!!

http://www.helabarn.se/index.php/sv/reportage/35-komplementaermedicinsk-behandling-i-tyskland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0