Eddiepladder

Eddiepedia har avancerat till Eddiepladder. Nu kommer det mest ord man förstår och meningsbyggnader man förstår men ibland ploppar en o annan rolighet upp.

mooi - film (movie)

hoischhoisch s - Toy Story!!! Fattade ni inte det??? ;-)

mättling - Schmetterling (fjäril)

Igår morse när jag väckte honom för att gå till dagis så var det första som kom ut:
- Äta burgaaa, äta burgaaa, äta burgaa osv osv  ;-)
Stackarn, jag väckte honom mitt i en hamburgerdröm, taskigt värre.

Annars är "Totte keten" en populär mening. Tomten paketen. Varje dag får han ju ett litet paket från kalendern. Oftast är det roligast att bara öppna paketen. Hur säker jag än är på att vissa saker ska vara succé så är han inte alltid lika imponerad.

Här är dagens innehåll i kalendern:



Tomtetofflor virkade i Drops Eskimå. Dom uppskattades. Ska nog trimma ner näsan lite, den blev lite stor. För att de inte ska vara så halkiga så har jag strukit på ett lager textillim under sulan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0