Bye bye Barbastark

Efter trevlig fika med V så gick Eddie och jag på stan och kryssade mellan alla människor och marknadsstånd. Det är Marknadsafton här idag. Eddie har ju varit sjuk och är på bättringsvägen men är fortfarande inte på sitt bästa humör. Vill inte äta så mycket heller pga nya kindtänder, vassa små taggar som just nu tittar ut. Därför får han äta nästan allt han vill men det är inte så mycket som duger. Lite välling, en Ellas, the, saft,russin, en halv youghurt, en halv banan, några bitar melon och små smulor av en hamburgare blev dagens meny.
Medan vi strosar framåt får han syn på en Barbapapa-ballong! "babababaaaaaa"  och såklart kände jag att han måste ju få sig en sådan, han är ju ändå sjuk och allt. Det inhandlades en röd Barbastark och senare när vi drar oss hemåt är det Eddies far som kör vagnen. Barbastark sitter fast i vagnen. Vinden blåser och Barbastark svajar nära staketet utanför vårat hus. Jag säger: -Akta Barba!
Eddies far tycker att Barba sitter säkert fast. Vinden tar tag i Barbastark och på något sätt fastnar han i staketet och sliter sig!!!!!!
Kvar i vagnen sitter Eddie och drar i ett snöre och spanar efter Babababaaa som snabbt försvinner över hustaken.
Bye bye Barbastark.

Tur i oturen att Eddie "bara" är 16 månader och inte 2-3år. Annars vet jag en pappa som snabbt skulle få springa iväg till marknaden för att köpa en ny ballong för att stilla gråt och tandagnisslan.
Kan hända att Eddie får en ny imorgon, vi får se.
Kan hända att M lyssnar på mig, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0