Jag kan inte förstå

Igår när jag klev av tåget på centralen så såg jag en liten familj på perrongen. Mamma, pappa och en flicka (4-5 år). Mamman gjorde som alla andra rökare, började bolma frenetiskt på en cigarett så fort hon kommit utanför tåget. Det kan man tycka vad man vill om. Själv tycker jag väl inte att det direkt ser bra ut/är bra.
MEN det jag inte kan förstå är att hon står där och suuuuuger på sin giftpinne när hon är GRAVID!!!!
Och nej, jag har aldrig haft ett nikotinberoende (tänker aldrig skaffa mig ett heller) så jag vet inte hur det känns när abstinensen sätter in. Men för f-n skärp dig!! 9 månader (ok dom kan kännas långa) så växer ett litet oförstört (kanske inte i hennes fall, hemska tanke) litet liv i din mage och efter det kan du suga i dig giftet bäst du vill. Men ge det inte till ditt barn!!
Jag kan inte förstå.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har varit nikotinberoende (i mitt fall snus) och det är rent jäkla skitsnack att det inte skulle gå att hålla upp i nio månader (eller mer om man har tänkt sig att amma också). Kan jag som har en av världshistoriens mest bristande karaktärer sluta för gott så kan vem som helst lägga ner nikotinfabriken under nio månader. Mamman delar perspektiv med fiskmåsarna du nämnde nedan. Mao ser till sitt först; gott att röka + lite jobbigt att sluta=fortsätter att röka.



Kul att du börjat blogga lite! Eddie verkar ju så himla härlig. Ruggigt söt är han också!

/Ex-grannen

2010-03-15 @ 13:18:33
Postat av: ELI

Usch det där är det värsta jag vet!! Har god lust att gå fram till dem och skälla ut dem!!!



Roligt att få läsa din blogg och se Eddie...har ju eg inte sett honom sen han var liten bebis!!

2010-03-16 @ 15:47:54
Postat av: EmmaK

hoppas att jag kan fortsätta hålla hålla den rolig! Dina grabbar har jag sett lite av på fb men det var väldigt länge sedan irl!

2010-03-16 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0