Kikärtsgratäng



Har fått en prenumeration på en Schweizisk mattidning. Tänkte att jag kan ju dela med mig av de recept som jag tycker blev lyckade så får ni också lite Swiss Genuss!

Först ut är Kikärtsgratäng:
ca 3 portioner

1 dl grädde
3 msk tomatpuré
1 1/2 msk Maizena
1 tsk salt
lite peppar
två paket kikärtor ca 380g st (jag tog dom från Go Green)
en "låda" färsk babyspenat
150 g gräddig riven ost
1 lök, finhackad
1 pkt bacon

Ställ ugnen på 200 grader

Blanda grädden med tomatpuré och Maizena i en stor skål.
Krydda.
Blanda ner kikärtor, spenat, ost och lök.
Ner med allting i en ugnsform. Lägg ur bacon över alltihop.
In i ugnen (nedre delen) i ca 30 minuter.
Done!!

Originalrecept från bettybossi.ch
Aningen omarbetat av mig.

För ett nästan mjölkfritt alternativ så använd havregrädde, det gjorde jag.
Och ja, jag vet, bacon ser inte så gott ut i närbild . . . =)


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Tackar så hjärtligt!

2011-12-28 @ 15:07:28
URL: http://bejaleja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0