Snor

är bara halv-ok på mitt eget barn. Nä, vad hemskt det där lät. Anledningen till att jag fick den känslan var ett besök på ett ev blivande dagis. Flera av barnen gick omkring med olika snor-varianter (gröna, gula, rinniga, intorkade, slemmiga, rinner-ner-i-munnen-varianten, genomskinliga) under näsan och jag kände bara "hoijja, ska Eddie verkligen behöva umgås med sådana ungar, huu"!
MEN jag inser ju samtidigt att min lilla söting också är "en sådan unge" som någon annan förälder känner att de kanske skulle vilja sanera. Förklaringen är väl att dagispersonalen inte har tid/prioriterar att torka näsor hela dagarna om det finns andra mer "akuta" grejer att ta hand om.
Snorfritt tack! ;-)


Kommentarer
Postat av: Maggan

...Det är ju så man säger; Egna barn och andras ungar... :)

2010-03-26 @ 16:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0