Tårttips

Det blev ju en tårta i januari och nu en i mars och jag som är så himla smart ;-) kommer nu med ett litet tips. Det är väldigt smidigt att använda fisk-filékniven när man ska dela tårtbotten för att göra flera lager!! Som grund hade jag en vanlig sockerkaka. Skär in en bit i kakan och snurra sedan kakan och fortsätt skära hela vägen runt. Kolla för säkerhelts skull att kakan blivit skuren ända in i mitten. Sedan är det bara att lyfta bort och ta nästa lager.
Fisk-filékniven är alltså tipset.
Säkert någon annan som har kommit på detta innan mig men alltid kan jag glädja någon.


Kommentarer
Postat av: Katja

Hej! Nu har även jag hittat hit :-)

Bra knep med tårtan, själ är jag ju en sån där lat jäkel som köper färdig tårtbotten. Blir nog aldrig inget mer än en fusk-bullerbymamma ;-)



kram på dig!

2010-03-16 @ 19:57:50
URL: http://giftassugen.blogg.se/
Postat av: EmmaK

nog köper jag också färdiga men nu upptäckte jag att det inte var så svårt. och så fick jag ju den mjölkfri!

2010-03-16 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0