Ett litet husmorstips

Jag gillar att köpa second hand. Gör det långt ifrån alltid men lite då och då fyndar jag och lego/duplo är en sån grej som verkligen lönar sig att köpa begagnat. Här innan jul kom jag över en hel del duplo. Både nyare och äldre varianter. Det fick bli en del av Eddies juklappar. När man köper second hand så händer det ibland att det inte känns/inte är så fräscht. Här kommer tipset: Släng in alla bitarna i en tvättpåse och lägg in påsen på den övre hyllan i diskmaskinen. Då slipper du plocka bitar i hela maskinen. Kör en vända, låt torka och dom är fina igen. Kan hända att man riskerar att ev tryck, färger bleknar en aning men det är inget jag har märkt av.




Lite av det fyndade duplot i en nyinköpt box som ser ut (och fungerar som) en legobit.

Kommentarer
Postat av: maggan

Finemang!

2011-12-25 @ 22:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0