smör

Som den LCHF-familj vi är så har vi övergått helt till smör. Tidigare använde vi Bregott och det är väl ok men var det inte det som även innehåller någon slags plastmolekyler??
Hur som, jag har länge letat efter en bytta att ha smöret i för det är inte så kul i längden att kladda med smörpaketen när man ska bre sig en smörgås (jag vet, bröd är nono för LCHF men delar av familjen är inte 100% strikta, det lagas lite pasta också,  och surdegsbröd är av det bättre slaget).
Nu hittade jag den! 40 kr och riktigt retro. Inköpt på Kavalkad. Välsorterad vintagebutik här i stan. Är inte någon jättestor konsument av vintage men jag tittar in dit lite då och då. Gillar.


Rättelse, Bregott innehåller inte plastmolekyler eller annat skräp. Vi väljer i alla fall Smör för att få mindre rapsolja och mer mjölkfett. Kan också diskuteras, om vi människor egentligen ska äta något som är avsett för kalvens mage?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0