lalalala

Det är tydligen svårare att säga j i början av ett ord istf i mitten. I alla fall för Eddie. Om vi backar bandet så insåg jag för ett tag sedan att han aldrig använde sig av ordet ja utan mmm. Förstod att det beror på att jag ofta säger mmm så nu har jag försökt att använda ja lite mer och resultatet blev att Eddie numera säger "la" eller "na". Sött men lite roligt. Kan inte låta bli att le när han gör det. =) 
Han är säkert inte det första och inte det sista barnet som säger så men roligt för våra öron i alla fall. Exempel på ord med j som fungerar bättre att säga: bajs, majs, hojsåli (toy story), Maja.
En annan bokstav som inte funkar i början av ord är s.
Väntar även på r, det fungerar just nu inte alls.
=)

Helt out of topic, men så här kan man göra sin snowracer lite varmare. Sittunderlag och eltejp - klartt!
Ja, jag vet, det är inte min egna unika idé men alltid glädjer det någon. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0